Cum iti setezi conturi de email

1 iulie 2017
email

email

Atunci cand ti-ai luat un domeniu si ti-ai facut un site trebuie sa iti setezi conturi de email. Vor fi mai multe in mod sigur pentru ca unul e pentru comunicarea ta zilnica si probabil va fi cu numele tau, altul va fi, probabil, pentru cei care te contacteaza de pe formularul de pe site, iar unul il cere obligatoriu Yahoo daca trimiti newslettere de pe contul tau (o sa vorbim despre asta ulterior).

Conturile se seteaza foarte simplu din cPannel din sectiunea email, aveti acolo adauga conturi de email. Aici trebuie sa setati numele contului, parola si dimensiunea maxima pe care o poate ocupa contul din spatiul de gazduire. Ar fi bine sa nu lasati infinit spatiul ci sa setati o valoare de 250-500 de mega pentru fiecare cont pentru ca daca o sa lasati spatiul infinit este foarte poosibil ca un astfel de cont de email sa va ocupe tot spatiul de gazduire. Spatiul ocupat de conturile de email, ca si spatiul ocupat de baza de date se consuma din acelasi spatiu de gazduire.

Dupa ce ati setat conturile de email trebuie sa retineti parolele fiecarui cont pentru ca trebuie sa va setati si clientul de email. In mod normal in cPannel aveti si instructiuni cum sa va setati contul de email pe diferiti clienti de email. Clientii de email sunt programale folosite de voi, instalate pe computer sau pe telefon care va permit sa accesati emailurile de pe server.

Nu e obligatoriu sa accesati emailurile printr-un client de email, ele pot fi accesata si web, dar in mod probabil nu veti folosi aceasta varianta deoarece este incomoda.

Ca si clienti de email sunt urmatorii:

  • Microsoft Outlook – destul de folosit, are facilitati avansate de calendar, taskuri si gestionare a emailurilor, faca parte din pachetul office si nu este gratuit.
  • Mozilla Thunderbird – probabil unul dintre cei mai folositi clienti de email, avand si o versiune potabila, asta inseamna ca se poate muta extrem de usor de pe un computer pe altul https://www.mozilla.org/ro/thunderbird/ . Desigur, la fel ca si outlook are faciltati avansate de gestionare email, calendar si taskuri. Are avantajul ca e gratuit si extrem de stabil.
  • EmClient – este un client de email mai putin cunoscut dar extrem de facil si cu functii avansate ca si cele 2 dinainte. Il puteti gasia aici: http://www.emclient.com/ .

Aceste programe sunt folosite ca soft de sine statator instalat pe computer, iar pe lanaga astea exista variantele online ale furnizorilor traditionali de email:

  • Gmail – ofera posibilitatea ca pe langa contul de gmail sa puteti adauga si alte conturi de email, inclusiv conturile de email de pe domeniul dumneavoastra. Setarea nu e complicata, e destul de simpla (o sa vedeti asta intr-un film pe care o sa-l fac in perioada urmatoare).
  • Yahoo – ofera, de asemenea, aceiasi faciltate pe care o foloseste si gmail de a gestiona si alte conturi de email;
  • Outlook – detinut de Microsoft si care pune la dispozitie o varianta online gratuita a clientului de email deja consacrat si, care, permite gestionarea si altor conturi de email decat cel deschis la ei.

Mai sunt si altele, dar astea sunt cele mai importante si cele mai utilizate. Trebuie sa mai stiti un aspect, si anume ca 70% din conturile de email din Romania sunt pe Yahoo (ma refer la conturi personale de email).

Exista avantaje si dezavantaje in a foslosi un client de email sau a folosi o varianta online din cele descrise mai sus, din punctul meu de vedere iata o lista scurta a lor:

  • contul de email din clientul de email nu are restrictii de trimitere email, fiecare dintre cele online are restrictii (din ce stiu gmail are o restrictie de 500 de mesaje pe zi pentru a evita spamul si 50 de destinatari in acelasi email);
  • conturile de email din clientul de email (cand ma refer la asta ma refer la cele instalate ca program de sine statator) nu au protectie foarte buna la spam, folosind pentru asta spamassasin (un soft instalat in cPannel si in toate gazduire in mod implicit); gmail, yahoo si outlook au protectii bune la spam si algoritmi avansati de protectie, ceea ce inseamna ca veti primi mai mult spam. Outlook are dezavantajul major ca blocheaza total anumite mesaje pe care ai vrea sa primesti, de la anumiti furnizori sau clienti si nici macar nu vei sti de existenta mesajului pentru ca nu va fi afisat niciunde, asta fiind motivul pentru care eu am renuntat sa-l mai folosesc.
  • Gmail, Yahoo si Outlook iti ofera un spatiu limitat pentru email si gestionare de fisiere. In mod normal acest spatiu este suficient, dar daca vrei mai mult, pentru ca la un moment dat va fi ocupat poti cumpara spatiu suplimnetar.
  • Outlook ofera in contul lor o varianta simplificata, dar extrem de utila, a programelor din suita office (adica Word si Excel) in mod gratuit.
  • Conturile de mail din clientul de email au un mare dezavantaj la mutarea de pe un computer pe altul (atunci cand schimbati computerul), aceasta optiune fiind destul de consumatoare de timp daca aveti multe emailuri (si se vor strange multe). Singura varianta ok din punctul meu de vedere si care reduce timpul este sa folositi thunderbird portabil sau sa setati conturile pe IMAP, dar asta inseamna incarcarea mare a serverului cand o sa va conecatati prima oara si ceva erori pentru ca va sincroniza extrem de multe emailuri.

Toate astea fiind spuse acum puteti alege in cunostiinta de cauza ce client folositi.

Treuie sa va mai spun ca sunt 2 protocoale care se folosesc de catre clientii de email la receptia de email: POP3 si IMAP, iar la trimitere un singur protocol: SMTP. Setarea protocolului pe care doriti sa-l folositi se face la setarea contului de email pe clientul de email prin alegerea protocolului. Diferenta dintre ele este urmatoarea: POP3 trage toate emailurile pe clientul local descarcand serverul de emailuri de fiecare data cand se conecteaza la el (astfel nu mai ocupa spatiu pe serevr ci doar pe computerul personal, avand dezavantajul ca daca ai pierdut contul, din diverse motive, ai pierdut fara posibilitate de recuperare toate emailurile). IMAP lasa mesajele pe server si le marcheaza ca citite pe cele citite, cele necitite ramanand necitite pana se citesc sau se sterg. Avantajul IMAP este ca poti folosi mai multe dispozitive pentru a te conecata la contul de email (de exemplu telefon si computer), iar atunci cand intri cu telefonul si citesti un email, acest email va aparea citit si pe computer dupa ce te vei conecta si se va sincroniza contul. Deci, vei avea aceleasi emailuri si pe telefon si pe computer si vor fi afisate ca citite sau nu pe ambele dispozitive chiar daca l-ai citit doar pe unul dintre dispozitive. La POP3 nu se poate face asta.

Problemele cele mai frecvente care pot aparea la setarea contului de email sunt: porturi setate incorect (anumiti furnizori schimba portul de SMTP din 25 in 26 de exemplu), username sau parola grasite (atentie la username, unele servere accepta ca username nume@domeniu.ro, altele accepta doar nume fara @ si domeniu, ideea e sa incercati ambele variante).

Cam atat despre conturi de email si protocoale.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *