Promovare blog

6 iulie 2017
promovare blog

promovare blog

Daca ti-ai facut un blog si ai inceput sa fii prezent online urmatorea etapa este cea de promovare blog. Vreau sa va spun ca toata munca de creare a blogului este nevalorificata daca nu creati continut si daca nu va promovati blogul sau siteul. Avantajul blogului, fata de un site este acela ca va permite sa aveti continut nou si atunci sa puteti promova tot timpul noutati si nu acelasi continut static care, in final, va plictisi pe toata lumea. Daca partea de continut e personala si fiecare dintre voi trebuie sa o creati, partea de promovare are cateva elemente care sunt folosite de toata lumea.

Promovarea inseamna sa spuneti oamenilor ca existati si sa transmiteti ce aveti de spus si de ce ar trebui ei sa va cumpere. Pentru a putea sa va cumpere va trebui sa aveti niste servicii sau produse atasate sau legate cu blogul (o sa revin asupra acestui aspect).

Tipuri de promovare online

Promovarea se poate imparti in 3 mari categorii (categorisierea e proprie):

  1. gratuita
  2. relativ gratuita (spun asta pentru ca trebuie sa existe o suma initiala sau sporadica si apoi e gratuita);
  3. cu bani

Cand zic gratuit sau relativ gratuit ma refer la faptul ca nu trebuie sa platesti pentru asta o suma de bani, de fapt gratuit nu exista pentru ca si la cele gratuite trebuie sa investe timp, cunostiinte (know how), iar cunstiintele se dobandesc tot cu bani sau cu timp investit. Ideea principala e ca e o legatura directa intre bani si timp pentru ca cu cat unul scade celalat creste, adica daca investesti timp vei da mai putin bani, iar daca dai bani vei consuma mai putin timp. Eu aleg cam intotdeauna varianta de a investi timp pentru ca vine cu avantajul invatarii si perfectionarii si a liberatatii de a nu depinde de altii.

Promovare online gratuita

    1. o sa incep cu promovarea pe motoarele de cautare, adica asa numitul SEO (search engine optimisation). Nu sunt un mare fan al acestui tip de promovare, dar trebuie facut. Am sa va explic intr-un articol dedicat ce si cum (subiectul e, oricum, vast ca si tema si dezbatere).
    2. retele sociale – cred ca toata lumea stie despre ce e vorba si o sa detaliez in alte postari lucruri importante. Are rezultate, dar cu eforturi mari si in timp lung (ma refer la promovarea gratuita);
    3. newsletter – se refera la trimitere de emailuri (e gratuita, pana la un anumit moment cand, pe masura ce numarul de abonati se mareste o sa trebuiasca sa achizitionati un soft sau un serviciu profesional, o sa detaliez in alta postare);
    4. forumuri si alte chestii conexe, adica site-uri corelate, comentarii puse pe alte site-uri etc.
    5. din gura in gura. Cineva care a citit la tine pe blog spune la altcineva direct sau pune pe retea la el (iese, dar rar si trebuie multa maiestrie).
    6. alte site-uri de impact care sa-l sustina pe cel principal. Principiul e sa creati un site de impact mare cu ajutorul caruia sa-l promovati pe asta mic si nisat; varianta asta e gratuita daca o faci singur, aloci timp si ai cunostiintele necesare;
    7. schimb de linkuri cu alte siteuri sau bloguri din categoria blogului tau sau adiacente;
    8. PR – public relation (de obicei aparitii in presa);

Promovare online relativ gratuita

  1. SEO facut de un profesionist. presupune o plata la inceput pentru optimizare dupa care site-ul/blogul va fi indexat de motoarele de cautare aducand vizitatori o perioada lunga de timp. E cu rezultate pe perioade de timp limitate pentru ca google schimba algoritmii de indexare periodic si apar alte siteuri care vor fi mai optimizate decat al tau.
  2. promovare din cand in cand pe retelele sociale (promovare platita); presupune ca doar din cand in cand sa faci promovare pe retele sau pe google addwords cu scopul de a aduna abonati pentru newsletter;
  3. trimitere de emailuri in mod profesional. presupune achizitionarea unui serviciu profesional de trimitere emailuri sau un soft specializat (pentru cei care au zeci sau sute de mii de abonati). Un astfel de soft este indispensabil atunci cand trimiti volume mari de emailuri. Acum 2-3 ani trimiteam cam 3-4 milioane de emailuri pe luna si am fost nevoit sa imi dezvolt un astfel de soft. De fapt, asta e metoda mea preferata de promovare;
  4. pliante, mailing clasic
  5. distributie in cutie postala de pliante sau materiale promotionale etc;
  6. PR

Promovare online platita

  1. promovarea cu bani inseamna reclama si publicitate pe siteuri cu trafic mare, gen cele de anunturi online, matrimoniale etc;
  2. reclama si publicitate pe google addwords;
  3. reclama pe facebook;
  4. reclama tv si radio;
  5. newsletter prin folosirea unor servicii cu plata permanenta;
  6. reclame outdoor pe panouri sau masini;
  7. PR

Proiectul asta l-am inceput ca sa va invat, din experienta mea, cum puteti face lucrurile cu bugete mici sau chiar cu buget zero. Cu bani stie toata lumea sa faca (e o exagerare nu chiar toata lumea, dar exista oameni specializati si daca ai buget sigur ii gasesti), fara bani sau cu bani putin e mai greu si nu stie toata lumea.

In urmatoarele articole am sa abordez destul de mult primele 2 varainte lasandu-i pe altii sa va convinga sa apelati la celelalte, dar am sa va dau si acolo niste sfaturi, cred eu, utile, si care vin din experienta proprie. Asa cum probabil ati vazut eu vorbesc aici, pe blogul asta, de ceea ce stiu eu sa fac si am experimentat eu si nu din carti sau ce mi-au spus altii.

De maine intram mai adanc in zona asta de promovare, asa ca tineti aproape, sunt lucruri interesante.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *