Blog – ce tema sa aleg

13 iulie 2017
blog, ce tema sa aleg, bere

blog, ce tema sa aleg, bere

Sa zicem ca de maine ai vrea sa te apuci sa iti faci un blog si sa faci din asta o afacere. Ce tema ar fi oare potrivita sa aleg? Cand zic tema ma refer la subiect in jurul caruia sa ma apuc sa povestesc. Alegerea temei, este o chestiune strict persanala si nu cred ca poate face treaba asta altcineva decat tu.

Daca vrei sa scrii pentru distractie, ca sa vezi cum, binainteles ca poti alege orice tema sau poti face un blog in care sa scrii despre orice si sa ai tot felul de teme care sunt in trend la un anumit moment, iar dupa o perioada sa le abandonezi. E o varianta, dar, probabil, ca va fi destul de greu ca blogul asta sa devina un businesss.

Despre ce ar trebui sa scrii

Trebuie sa intelegi de la inceput ca exista o conditie obligatorie ca un blog sa devina un business si sa genereze bani, astfel incat sa poti renunta la slujba ta de zi cu zi si sa te bucuri de libertate, iar acea coonditie este sa ai un numar suficient de vizitatori si sa faci acest business suficient de vizibil astfel incat foarte multa lume sa stie de tine. Desigur ca poti crea un brand la un moment dat, ideea de brand fiind foarte atragatoare pentru toata lumea (o sa scriu despre asta intr-un articol viitor).

Sa revenim la oile noastre si anume: despre ce ar trebui sa scrii. Asa cum va spuneam intr-un articol trecut „Monetizare blog„, sunt mai multe metode de a monetiza un blog, iar eu cred ca modul de monetizare este punctul de care trebuie sa pleci. Se poate sa pleci si de la idee si apoi sa vezi cum faci bani din ea, dar eu cred ca e mai bine sa pleci de la cum se poate face bani dintr-un business (in cazul asta blog) si abia apoi sa vezi ce directie alegi sa ajungi acolo.

Ce tip de blog as vrea sa am?

Ca sa fie clar aici, eu discut de ideea de a face din blog un business si nu sa-l faci doar asa de fantezie sa vada prietenii ce scriitor bun esti tu. Plecand de la asta avem 2 directii principale: vand deja produse si servicii si vreau sa le promovez prin blog si atunci e clar ca tema trebuie sa fie despre acele produse, servicii si beneficiile pe care ele le pot aduce clientilor (o sa revin pe tema asta intr-un articol viitor) si nu am servicii sau produse si vreau sa monetizez blogul prin partea de marketing, adica publicitate la mine pe blog, sub orice forma ar fi ea.

Din punctul meu de vedere chiar daca incepi cu ideea de publicitate pentru a castiga suficienti bani ar trebui, daca e posibil, sa te duci la un moment dat tot in zona de servcii si produse care pot fi oferite clientilor.

Pentru ca partea cu produsele si serviciile e mai dificila, hai sa vedem cum ar trebui facut plecand de la zero in ideea ca il voi dezvolta pe zona de publicitate. Daca vreau asta ar trebui sa ma uit in piata si sa vad cine baga bani in promovare, pentru ca sunt anumite industrii care pompeaza constant bani in publicitate, iar altele care nu pompeaza bani constant.

Cum selectam o tema buna

Ca sa intelegeti as vrea sa faceti un exercitiu si sa va uitati la tv sa vedeti ce reclame se difuzeaza acolo si din ce industrii sunt. Asa, la o prima vedere, o sa vedeti: industria auto, industria berii si bauturilor racoritoare, supermarketuri, farma etc. Cam astea ocupa mult spatiu tv de publicitate.

Daca astia fac reclama la tv in mod cer vor vrea si online si sigur fac si online, deci, daca vreau sa monetizez blogul din reclame poate ar fi bine sa ma orientez spre un subiect legat de astfel de industrii. De exemplu: poate ar fi bine sa scrii despre bere pentru ca berarii fac reclama, au bugete pentru asta, e un subiect relativ simplu, gasesti suficienta documentatie pe internet daca cauti, poate fi asociata cu alte chestiuni adiacente gen petreceri, sport (fotbal in principal), baruri si locuri de promenada si distractie etc.

Din punctul meu de vedere pare un subiect destul de bun pentru a fi abordat si a incepe sa scrii despre el. In plus, daca vei scrie despre asta, cam la orice lanasare de produs, probabil ca berarul va dori sa fie la tine pe blog, daca esti destul de vizibil.

Concluzie

Nu vreau sa credeti ca e simplu, dar cred ca o abordare de genul asta are mult mai multe sanse de succes decat sa te apuci sa crii despre genomul unam si sa te astepti sa castigi bani din publicitate avand o astfel de tema. Nu spun ca e imposibil, dar sansele de reusita sunt mult, mult mai mici decat in cazul berii. Tema e buna pentru ca poti oricand sa-i pui o amprenta personala, iar daca faci un research pe internetul romanesc o sa vezi ca nu sunt asa multe bloguri care sa abordeze tema asta.

O sa mai scriu despre asta, dar sigur ati prins ideea. Urmatorul pas e sa-i dai bataie, eu sunt aici ca sa te sustin daca ai nevoie si sa te invat ceea ce stiu si eu prin hatisul tehnic si de promovare.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *