Campanii de email – cum le facem

21 iulie 2017
campanii de email

campanii de email

Daca vrei sa faci campanii de email trebuie sa stii cum sa faci asta. Unii au realizat businessuri de milioane de euro din asta. Cu toate ca pare o treaba simpla si la indemana nu e o treaba simpla si usoara cum pare.

Campaniile de email sunt cel mai ieftin mijloc de promovare, poate fi gratuit, daca stii cum sa o faci, de aceea e recomandat sa o folosesti. Totusi, ca emailul sa ajunga in inboxul destinatarului pare unori la fel de greu ca a sapa dupa aur.

Cum pot sa trimit emailuri?

Sunt mai multe metode pentru a face asta, singura diferenta dintre ele o face volumul de emailuri pe care il trimiti si frecventa.

Prima metoda si cea mai simpla dintre ele este sa deschizi clientul de email si sa introduci adresele de email intr-un email, compui mesajul si il trimiti la toti. In cazul asta trebuie sa eviti sa faci niste greseli si anume: sa nu ii pui pe toti destinatarii la TO pentru ca vor vedea ca e un mesaj in masa si isi vor vedea unii altora emailurile si vor genera, e posibil, o discutie naspa raspunzand unii din ei la toti din email. Daca tot abordezi metoda asta macar trimite intr-un mod destept: pune adresa ta la TO iar pe ceilalti pune-i la BCC si asa trimite emailul (macar nu se vor vedea intre ei si nu vor vedea ca e un email trimis in masa). Daca ai putine adrese de email metoda va functiona, dar daca ai peste 50 deja o sa incepi sa ai probleme.

A doua metoda este sa trimiti, tot cu ajutorul clientului de email (trebuie sa folosesti outlook cu alti clienti de email nu merge metoda asta) folosind optiunea mail merge din word. Aceasta optiune permite crearea unui mesaj in word si a unei liste de destinatatri si apoi trimite un mesaj personalizat catre fiecare adresa de email din lista. Daca lista de emailuri are nume si prenume si adresa de email atasata fiecarui nume sau prenume emailul va putea fi personalizat cu numele lui pentru fiecare destinatar.

Metoda asta este ceva mai evoluata decat cea anterioara si ar putea fi considerata chiar profesionala daca nu ar avea 2 avantaje majore: nu poti masura eficienta si nu permite dezabonarea automata a utilizatorilor, de asemenea trebuie ca mesajele bounce sa fie scoase manual din lista. Daca lista e buna si adresele de email nu sunt multe, iar mesajele bounce vor fi putine asta nu va fi o problema, singura problema fiind dezabonarea automata a utilizatorilor.

Metode profesionale

Deja de la metodele urmatoare putem trece la categorie metode profesionale. Una dintre ele este sa folositi siteuri specializate in trimiterea de emailuri {platforme cloud), toate aceste siteuri sunt platite, dar au si variante gratuite cu un numar limitat de emailuri si numar limitat de trimiteri.

Sunt siteuri internationale si siteuri romanesti care fac asta, oferind multiple facilitati si respectand toate regulile trimiterii de mesaje in mod profesional. Toate au templateuri personalizate si poti alege un template din lista, au wizard sa te ajute sa construiesti un mesaj de email cu impact mare, au statistici detaliate referitoare la cei carora le-ai trimis, cine a deschis emailul, cine a citit etc., au posibilitate de dezabonare automata si posibilitatea de abonare automata la emailuri si de adaugara de emailuri suplimentare la liste.

Am sa abordez intr-un articol separat si sa detaliez mai mult beneficiile si lipsurile acestor platforme de email marketing.

O alta metoda este folositi un soft specializat care sa fie instalat si configurat la voi pe site. Este la fel ca o platforma de email marketing diferentele dintre cele 2 fiind citeva remarcabile si importante:

1. softul instalat pe tine pe server permite sa urmaresti interactiunea pe care utilizatorii veniti din campania de email o au cu siteul sau blodul tau, adica ce articole citeste, asta inseamna ca poti crea pesonalizari suplimentare la trimiterea emailurilor, trimitandu-i persoanei articolele care il intereseaza, din categoria care il intereseaza;

2. un astfel de soft permite crearea de liste de email in interiroul listei principale de email. De examplu: poti avea o lista cu oameni tehnici care citesc articole tehnice, oameni generalisti care citesc articloe generaliste etc., in acest fel le poti trimite mesaje pesonalizate, iar celor generalisti sa nu le trimiti mesaje tehnice.

Un astfel de soft permite interactiune maxima cu siteul sau blogul tau, fiind foarte utile pentru magazine virtuale sau alte tipuri de afaceri, inclusiv pentru blog.

Un astfel de soft folosim noi, softul este dezvoltat de noi dupa ce am incercat toate metoele posibile si am ajuns la concluzia ca un astfel de soft este cea mai bun alegere si cea mai recomandata. Acest soft este de vanzare, asa ca cei care doriti va putem pune la dispozitie softul asta.

Concluzie

Campaniile de email sunt o chestiune pe care trebuie sa o aveti in vedere atunci cand aveti sau vreti sa creati un business online. Crearea unor campanii de email profesionale se poate face de catre oricine avand intrumentele potrivite si este recomandati sa apelati la instrumentele potrivite pentru asta.

 

 

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *