Trafic online nerelavat

24 iulie 2017
trafic online

trafic online

Exista 2 tipuri de trafic pe blogul sau siteul tau: trafic relevant si trafic nerelevant. Traficul relevant este acel tip de trafic facut de oameni pe care ii intereseaza ceea ce scrii pe blog. Acesti oameni intra frecvent la tine pe site si, daca ai un sistem de trimis emailuri inteligent poti sa vezi si cine ce anume citeste din ceea ce scrii pe site.

Traficul nerelevant este traficul creat artificial de catre cei care pun publicitate pe site pentru a mari artificial numarul de vizitatori de pe site-ul sau blogul respectiv pentru a atrage mai multa publicitate sau pentru a justifica preturile mari.

Sunt anumite servere de prin Asia, dar nu numai, care permit crearea de astfel de trafic, trafic care sa fie considerat relevant de catre clientii de publicitate si de catre anumite sisteme de masurare a traficului.

Astfel de sisteme pot genera trafic care sa respecte conditiile traficului relevant de pe acel site, adica sa viziteze 1 sau 2 pagini din blog sau site, sa stea pe fiecare pagina timpul necesar parcurgerii acelei pagini si datorita faptului ca isi curata casheurile dupa fiecare intrare va fi considerat vizitator nou pe acel site sau blog.

Sigura diferenta sesizabila este ca acel trafic vine dintr-o alta tara sau tari decat cea pe care o targhetati voi si anume Romania. Intotdeauna, atunci cand vreti sa folositi astfel de siteuri pentru publicitate trebuie sa va uitati (si sa cereti sa vi dea daca nu vi se ofera astfel de detalii) de unde vine acel trafic la ce ore etc. Un site sau blog serios are date cat mai multe despre vizitatorii sai pentru ca, la un moment dat ii duce intr-o zona in care sa dea date mai multe despre ei, are adresele lor de email (daca nu toate cel putin partial) si are mai multe informatii despre ei decat ca e un simplu vizitator.

Oricine traieste din publicitate va incerca sa triseze la un moment dat, nu doar pe tine ci pe toata lumea. Imi aduc aminte ca acum 5 ani am vrut sa ies pe print ca sa-mi maresc vizibilitatea pentru businessul meu de consultanta logistica. Am fost atunci la o agentie de PR care mi-a recomandat un mare ziar financiar din Romania si mi-a prezentat si niste cifre de audienta, de editare a ziarului si etc. Am renuntat atunci pentru ca nu a putut sa-mi dea date despre cititori, adica: cine sunt, ce functii au in comapanii etc, informatiile astea ajutandu-ma sa vad ce meaj le transmit.

Dupa 2 ani am lucrat cu un distribuitor de presa si am constatat ca cifrele date atunci de agentia de PR erau reale cu o singura exceptie: nu luau in calcul numarul de exemplare returnate pentru ca nu erau vandute. Numarul de exemplare returnate era cam 40% din total ce se tiparea, dar ca sa nu apara in masuratori astea erau ascunse prin alte firme care faceau aceste retururi.

Cam la fel se intampla si cu siteurile, foarte multe astfel de siteuri au statisticile ascunse si cand intri in detalii refuza sa iti dea acees la ele pe diverse motive: esti prea mic si platesti doar o reclama, sunt confidentiale ca le afla concurenta etc.

Deci sfatul este sa aveti grija ce detalii cereti atunci cand decideti sa puneti reclama pe un site si, de asemenea, daca nu aveti date sa incepeti cu sume cat mai mici.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *