Cum colectezi adrese de email

2 august 2017
adrese de email

adrese de email

Regula principala in promovarea online este sa colectezi adrese de email, aceste adrese de email sa poata fi folosite ulterior in campanii de email, principalele motive fiind ca sunt ieftine si au impact mare.

Intrebarea principala care se pune este de unde iau adresele de email?

Hai sa vedem cateva surse din care pot face rost de adrese de email, fara a vrea sa discut moralitatea, legalitatea si oportunitatea de a colecata aceste adrese in aceast articol. Acestea sunt probleme care privesc pe fiecare in parte si tine mai mult sau mai putin cont de ele. Eu vreau doar sa fac o lista de posibile surse cu avantajele si dezavantajele lor.

  1. Prieteni, rude, colegi si alti fools. :)) Nu am zis in romaneste pentru ca suna urat, dar in engelze se zice ca la inceput trebuie sa incepi un business cu cei 3 F, adica FFF (family, friends and other fools). La fel si aici. Aceste adrese de email le ai si probabil ca le vei folosi sa creezi o baza de date de inceput. Nu prea e folositoare, dar e un start.:)
  2. Adrese de email ale colaboratorilor cu care ai corespondat de-a lungul timpului. Astea sunt salvate de clientul tau de email automat pentru ati putea oferi sugestii atunci cand incepi sa scrii o adresa. Intri in clientul de email si le salvezi de acolo si le adaugi in baza de date (daca nu stii cum ma intrebi pe mine si iti spun:) ). Unele din persoanele din spaetele adreselor de email e foarte posibil sa devina cleintii tai pentru ca te cunosc si procesul de vanzare e mai rapid.
  3. Adrese de email de pe retelele sociale. Aici as preciza facebook (da cateva adrese dar nu toate adresele celor cu care esti conecatat) si linkedin ca sursa principala pentur ca ofera acces la toate adresele de email al celor cu care esti conectat. O sursa de adrese de email foarte valoroasa este linkedin, asa ca va asfatuiesc sa va concentrati pe asta.
  4. Adrese de email pe pe linkedin ale prietenilor, adica faceti schimb de adrese de email cu prietenii vostri de pe linkedin. Stiu ca nu e foarte moral, dar e util, asa ca nu sariti la gatul meu.:)
  5. Reclame pe facebook, pe linkedin, google etc. Aceste adrese de email ale celor interesati de reclamele tale trebuiesc colectate si folosite ulterior. Sunt foarte utile dar nu sunt gratis ca celelalte dinainte.
  6. Baze de date cumparate. Pe internet sunt multe baze de date cu adrese de email care sunt de vanzare, la preturi mai mult sau mai putin decente. Aceste baze de date sunt extrem de periculoase daca nu stii cum sa le folosesti si cum sa faci trimiteri care aceste adrese de email. Aceste baze de date sunt create prin harvesting (culegere de emailuri cu softuri specializate de pe internet sau manual) sau prin anagramare si gasirea variantelor viabile (se inceraca diverse combinatii de litere care pot duce la o adresa de email valida, de obicei se face tot cu softuri specializate).
  7. Harversting sau culegere in romana. Inseamna culegere de adrese de email de pe internet. Se poate face in 2 feluri: manual, adica intri pe siteurile firmelor care te intereseaza si iei adresele de email care sunt afiasate acolo si le bagi in baza de date; sau automat prin folosirea unor softuri specializate care stiu sa faca asta. Asa ca si idee, in 2 ore de pe internet se pot colecta, folosind un soft specializat, cam 20-30000 de adrese de email valide (de semenea va rog sa nu sariti la gatul meu pentru ca sunt doar niste cifre). La fel ca si incazul bazelor de date cumparate sunt destul de periculoase astea daca nu stii cum sa le folosesti.
  8. Baze de date de la concurenta sau de la afacerii adiacente. Greu de facut rost de ele, dar foaret utile daca le puteti avea.

Asa cum vedeti, lista de surse este destul de consistenta, iar unele metode sunt mai putin ortodoxe decat altele. Adevarul e ca anumite afaceri pot fi ruinate daca baza de date de emailuri intra pe mainile cui nu trebuie si ajuung la concurenta, de aia e bine sa aveti foarte mare grija cine are acces si in ce conditii la bazele astea de date.

Unele din adresele astea de email, asa cum va dati seama probabil din sursele folosite, sunt mai segmentate sau mai targetate decat altele, dar nici unele din ele nu sunt de neglijat. Unii zic ca unele din ele nu sunt bune si ca nu trebuiesc folosite pentru ca sunt nocive (gen cele culese de pe net) eu am sa va spun ca totul tine de cifre si ca 1% din 30.000 e mai mare decat 25% sau 30% din 500, iar in promovarea pe internet exista o regula de aur: procentele de conversie se cam pastreaza, astfel ca din cei care iti intra pe site fie ca folosesti niste surse targetate sau nu tot acelasi procent va converti in clienti, deci cu cat intra mai multi cu atat mai bine.

E adevarat ca una e sa trimiti emailuri la 500 de adrese de email si alta e sa trimiti la 30.000. Iar baza de date de 30.000 trebuie curatata pentru a fi folosita cum trebuie, dar despre asta in alt articol.

Bineinteles ca daca ai o baza de date segmentata si targetata e mult mai ok sa o folosesti pe aia decat una generala, dar TREBUIE SA O AI, daca nu o ai trebuie sa o creezi.

 

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *