Cum arata o campanie de email buna

4 august 2017
campanie de email

campanie de email

O campanie de email buna inseamna ca, din total trimiteri pe care le-ai facut pe acea campanie, o mare parte au citit emailul, iar din cei care au citit emailul foarte multi au dat click si au intrat pe site.

Ce inseamna foarte multi insa?

Cifrele variaza de la domeniu la domeniu si de la baza de date la baza de date. Totusi exista niste constante, ca sa le zic asa. O campanie de email este considerata buna daca din totalul emailurilor trimise un procent intre 15 si 35% dintre cei care au primit emailul l-au deschis sa il citeasca.

Dar pe noi nu ne intereseaza acei care doar deschid ci, mult mai mult, ne intereseaza cei care dau click si intra pe blog, interactionand astfel ci noi. Aici cifrele sunt considerate bune daca un procent de 3-5% din total trimiteri au dat click si au intrat in site.

Orice valori mai mari decat cele pe care vi le-am spus mai sus sunt grozave, dar, de cele mai multe ori sunt greu de obtinut, dar nu imposibil. De obicei ele se obtin atunci cand va cunoastetii foarte bine publicul si reusiti sa va targetati emailurile foarte bine. Intr-una din campaniile mele recente de email am obtinut un procent de 90% click din cei care eu deschis emailul (adica din cei care au citit 90% au intrat pe site) ceea ce e o performanta extraordinare si va doresc si voua sa o obtineti.

Sunt mai multi factori care concorda la obtinerea de rezultate bune, cel mai important factor fiind titlul emailului. Cu cat titlul este mai atractiv cu atat rata de citire a emailului este mai buna. Titlul este primul element cu care utilizatorul ia contact atunci cand primeste email de la tine. Daca titlul ii trezeste interesul el va deschide emailul sa-l citeasca, daca nu va trece mai departe si va sterge emailul.

Pentru a avea un titlul care sa suscite interes trebuie, din punctul meu de vedere, sa va cunoasteti audienta si sa stiti ce ii incita, iar asta se face prin teste succesive si prin urmarirea reactiilor publicului vostru. Un lucru este cert insa si am sa vi-l spun aici, in premiera ( :), ca sa fie incitant): Nu folositi semnul de exclamare sau de intrebare in titluluri si, de asemenea, nu folositi titluri pompoase care doar sa ataga atentia, dar nu au legatura cu subiectul. De exemplu, ca tot e canicula azi, nu folositi ceva de genul : „Cum suporta Cruduta cadura in bikini? Poze incendiare…”, iar in artiol sa scrieti despre pescari care stau pe malul apei cu berea langa ei si despre momeli de peste. Probabil ca vor intra multi sa citeasca articolul, dar asta se va intampla 1 data sau de 2 ori dupa care oamenii nu vor mai intra pentru ca isi dau seama ca e o forma de pacaleala.

De asemenea, in corpul emailului trebuie sa ai o chemare la actiune (call to action) pentru cei care intra si citesc emailul. Despre chemarea la actiune am sa va vorbesc intr-un articol separat.

Asa cum va spuneam si in articolele trecute realizarea unei campanii de email pare simpla, dar nu e atat de usor si la indemana oricui.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *