Reguli de trimitere campanii de email

5 august 2017
campanii de email

campanii de email

Sunt cateva reguli care trebuiesc respectate atunci cand trimiteti campanii de email. Aceste reguli sunt valabile atunci cand faceti voi trimiteri cu softul propriu sau din clientul de email, ele sunt valabile si cand trimiteti de pe platfforme web gen Mailchimp, dar acolo nu mai controlati voi trimiterile ci cei de la platforma respectiva, asa ca ei se asigura ca trebuie sa respecte regulile.

Regulile pe care o sa vi le spun nu le gasiti scrise in mod explicit undeva, grupate toate, ci mai degraba le inveti din experienta si din trimiteti repetate.

Regulile e bine sa fie respectate pentru ca mesajele sa fie livrate la destinatar si sa nu fie livrate in spam, sau in cazurile mai grave sa nu fie livrate deloc, adica sa fii blocat de catre serverele publice de email.

Hai sa vedem care ar fi regulile de baza:

  1. Nu folosi titluri pompoase. Asta va atrage, dar te va descalifica pe viitor;
  2. Trece in email o adresa posatala a sediului firmei. Este o regula nescrisa, dar identificarea firmei sau expeditorului cu o adresa de posta iti va da un scor mai bun la filtrele antispam (filtrele antispam acorda punctaje emailurilor in functie de anumite criterii).
  3. Foloseste call to action in emailuri.
  4. Foloseste o adresa de email de reply care e reala;
  5. Raspunde la emailurile care ti le trimit utilizatorii in urma campaniei de email;
  6. Trebuie sa ai un buton de unsubscribe in email, buton care sa functioneze foarte simplu si usor;
  7. Odata dezabonat, utilizatorul ramane dezabonat. Nu mai trimite email la utilizatorii dezabonati. Nu vei face altceva decat sa ii iriti.
  8. Trimite un email catre fiecare destinatar (adica la TO sa apara doar acea adresa de email, nu mai multe), iar daca poti personalizeaza emailul cu numele persoanei e recomandat sa o faci;
  9. Trimite emailuri cu o frecventa de 1 email la 3-4 secunde pentru a nu fi blocat de filtrele antispam;
  10. Pastreaza buna reputatia IP-ului tau (e recomandat ca pentru campanii de email sa ai IP fix).
  11. Verifica din cand in cand daca IP-ul tau nu a fost adaugat in litele de spam;
  12. Verifica mesajele bounce sa vezi de ce anume se introc inapoi.
  13. Yahoo trebuie sa fie cel mai bun prieten al tau (75% dintre adresele de email ale romanilor au cont de yahoo);
  14. Identifica unic in header fiecare mesaj de email trimis.

Toate aceste reguli sunt utile atunci cand trimiteti campanii de email atat catre servere publice cat si catre servere private (gen cele de companie), dar trebuie sa retineti ca serverele de email publice (in speta yahoo, gmail si outlook) au filtre de spam mult mai bune si mai avansate decat serverele de email private, adica cele de companie.

Dupa cum vedeti aici sunt doar 14 reguli, dar ele sunt de fapt mai mult de 14, unele dintre ele le-am pastrat sa vi le explic la o conferinta pe care o voi organiza in viitor. Poate pentru unele din reguli nu intelegeti ce trebuie sa faceti sau cum si de aia e bine sa apelati la un specialist.

Softul nostru de trimis campaii de email respecta toate aceste reguli dand posibilitatea utilizatorilor sa aleaga parametri in functie de preferinte, iar odata cu softul achizitionati si know-how-ul nostru de a trimite campanii de email.

Pe langa respectarea regulilor trebuie sa stii ce sa faci atunci cand ai incalca una din reguli pentru ca exista posibilitatea ca una din reguli sa fie incalcata la un moment dat, iar asta e posibil sa te afecteze grav.

Toate astea fiind zise nu pot decat sa va urez succes la trimiterea de campanii de email

 

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *