Pasi pentru curatare baza de date campanii de email

6 august 2017
curatare baza de date campanii de email

curatare baza de date campanii de email

Pentru a realiza campanii de email trebuie sa creezi o baza de date de adrese de email. In functie de metoda de colectare a adreselor de email din baza de date e foarte posibil ca baza de date sa aiba nevoie de „curatare”.

Curatarea nu e un termen academic ci mai degraba il folosesc eu pentru a defini un proces prin care din toate emailurile din baza de date raman doar cele relevante si cele care va sunt utile.

Cele relevante sunt adresele de email ale persoanelor care sunt interesate de produsele si serviciile voastre. Din punctul meu de vedere procesul asta e unul foarte util pentru ca baza de date de adrese de email se imputineaza pe masura ce faci campanii de email prin dezabonare si prin bounce, iar acele emailuri trebuiec inlocuite cu altele noi.

Curatarea bazei de date e un proces in 5 pasi, care se pot face separat sau concomitent:

  1. daca baza de date e mai veche si ai acolo citeva mii sau zeci de mii de adrese de email e bine sa nu trimiti campania de email la toti deodata ci la o parte din ei si apoi la urmatoarea campanie sa mai adaugi alti noi la cei deja ramasi. E recomandat sa incepi cu putine adrese de email care stii sigur ca sunt bune si sa avansezi incet pentru a face reputatie buna IP-ului si domeniului;
  2. scoate bounce-urile din baza de date. Singura metoda de a face asta este sa trimiti campanii de email si sa scoti automat sau manual adrese de email bounce;
  3. vezi care sunt cei interesati, adica cei care citesc emailurile din campaniile trimise pentru ca in final doar la acestia vei trimite constant;
  4. segmenteaza-i pe cei care citesc emailurile vazand ce subiecte ii intereseaza;
  5. Adauga adrese noi de email. In functie de sursa de colectare a adreselor noi de email poti adauga mai multe sau mai putine la o trimitere, dar niciodata nu trimite separat la aceste adrese de email ci adauga-le langa adresele bune (de aceea nu e recomandat sa adaugi multe);

Pentru curatarea bazei de date pana la pasul 2 poti folosi un alt IP (daca ai posibilitatea asta) de pe care sa trimiti ca sa nu compromiti IP-ul principal de pe care vrei sa faci campanii de email.

De foarte multe ori insa al doilea IP nu exista (si e destul de greu de setat pentru ca trebuie sa ai domeniu, mx-uri etc) si atunci trebuie sa folosesti IP-ul principal, si de aceea trebuie sa ai foarte mare grija atunci cand trimiti pentru a nu compromite acest IP principal. Chiar daca adresele de email sunt din retele sociale (linkedin, asta reprezentand o sursa de adrese de email extrem de buna), e recomandat sa folositi acesti pasi pentru a va curata baza de date de emailuri.

Mai exista niste softuri pe piata care promit ca verifica daca adresele de email sunt bune sau nu, dar sfatul meu este sa nu dati banii pe asa ceva pentru ca serviciile publice de email va vor bloca dupa primele 20 sau 50 de verificari.

Cam atat despre pasii prin care se poate curata o baza de date de emailuri asa ca va urez sa trimiteti campanii de email reusite si pe o baza de date curatata.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *