Comunitatile firmei – o suma de comunitati

17 august 2017
comunitatile firmei

comunitatile firmei

O sa vorbesc astazi aici despre comunitatiile unei firme, dupa cum vedeti am zis comunitatile si nu comunitatea, comunitatea firmei facand parte din comunitatile unei firma.
Sa va explic, ca sa intelegeti ce vreau sa zic, dar mai intai sa va duc intr-o zona confortabila voua.
Cum ar fi, de exemplu, daca fiecare angajat al tau din firma va fi si vanzator pe langa jobul normal pe care il are la tine in firma?
Cum ar fi, daca in fima ta, in loc sa ai 2 agenti care vand sa ai 20 de agenti care vad?
Cum ar fi daca vanzatorii tai ar trebui doar sa incheie vanzari cu leaduri 95% deja convertite?
Sunt citeva intrebari pe care ar trebui sa si le puna orice director sau proprieetar de firma ca sa poata creste solid si constant.
De obicei asa se dezvolta o firma, vanzare mai multa inseamna venitrui mai mari si dezvoltare sanatoasa si constanta. Cand ma refer la angajatii tai care sa fie si vanzatori nu ma refer la vanzatori activi, ci mai mult la vanzatori generatori de leaduri care sa fie extrem de usor de convertit de catre agentii de vanzari de teren.
Ca sa se poata face astfel de vanzari trebuiesc indeplinite niste conditii: ar trebui ca firma sa aiba o comunitate de oamemni sudata in jurul ei, ar trebui ca fiecare angajat sa aiba o comunitatea adunata in jurul lui, ar trebui ca aceste comunitati sa fie tinute „calde” si din cand in cand sa li se trimita mesaje call to action. In felul asta fiecare angajat devnine un vazator pasiv, iar actiunile care le face sunt minime fara sa ii consume prea mult timp (se rezuma la a aminte de firma si servicii in unele articole pe care le scrie pe blogul lui personal).
Asta este motivul pentru care la inceputul artiolului discutam despre comunitatile unei firme si nu comunitatea unei firme.
Acum ceva timp discutam cu cieva si imi spunea o poveste despre un prieten de al lui vanzator de masini, care in 5 ani lucrease pe la vreo 3 dealeri, dealeri care erau reprezentantii altor producatori (lucrase la Toyota, la Renault, la VW, iar cand imi povestea domnul prietenul lucra la Suzuki). Tipul asta imi povestea ca a remarcat ca de fiecare data cand vanzatorul schimba jobul masinile pe care le vindea la momentul ala erau cele mai bune, mai frumoase, mai economice etc.
Exact asta se intampla: vanzatorul avea o comunitate si ducea in comunitatea lui noile produse si servicii pe care el le vindea. Chiar daca nu facea asta intr-un mod extrem de destept pentru ca oamenii si-au dat seama ca el nu mai era o „voce” demna de incredere in domeniu, probabil ca apelau la el cand era vorba de a achizitioana o masian datorita serviciilor adiacente pe care le le putea furniza comunitatii: discounturi, prioritate la service, relatii cu furnizorii de servicii care puteau debloca numite situatii etc.
Ideea generala este ca el isi promova noile produse in comunitatea lui si asta ar trebui sa faca fiecare angajat al tau in felul lui si cu resursele lui proprii.
Toate astea se pot face printr-un blog al companiei si bloguri ale angajatilor. Primul pas ar fi sa fie facut un blog al companiei, cu cele ale angajatilor sau cu implicarea comunitatilor lor din retelele este ceva mai greu si trebuiesc motivatii suplimentare pentru a reusi sa ii implici.
Sper sa realizezi cat de importanta e realizarea unei comunitati si sa incepi deja sa faci primii pasi.
Eu sunt aici sa te ajut.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *