Campanii de email – cum faci un titlu care sa deschida emailul

22 august 2017
campanii de email- titlul unei campanii

campanii de email- titlul unei campanii

Pentru a avea campanii de email de succes trebuie sa ai un tilu care sa incite cititorul sa deschida emailul respectiv. Nu exista o reteta de succes, ci, mai degraba tu trebuie sa iti gasesti propria reteta de succes.

Exista totusi niste reguli de bune practici pe care sa le urmezi ca sa creezi un titlu care sa incite cititorii se deschida emailul si reguli de lucruri pe care ar trebui nu sa le faci daca vrei campanii de email de succes.

Reguli de care ar trebui sa tii seamna:

  • titlul trebuie sa fie scurt si concis. Un astfel de titlu nu ar trebui sa depaseasca 50 – 60 de caractere. Regula asta tine mai mult de utilizarea telefoanelor mobile pentru a deschide emailul, iar titlurile mari nu dau bine pe ecranele mici. Incercati sa nu folositi „newsletter” sau „update” in titlu, de asemenea.
  • utilizati numele unei persoana care trimite emailul. Oamenii se simt familiari si deschid mai degraba un email venit de la o persoana decat un email venit de la o adresa de office sau de newsletter.
  • nu faceti promisiuni false in titlu. Promisiunile false iti vor aduce crestere doar pe perioada limitata. De exmplu: „deschide acest email ca sa castigi 100 de lei”. Daca nu se intampla asta daca deschide emailul oamenii vor fi dezamagiti, iar dezamagirea se corecteaza greu sau chiar deloc pentru ca se vor dezabona.
  • Spune-le inca din titlu la ce sa se astepte cand deschid emailul. De exmplu „Campanii de email – reguli care trebuiesc respectate” e un tiltu in care creezi cititorilor asteptari legate de ce vor gasi in corpul emailului.
  • Utilizati litere mici in titlu (exceptie face prima litera). De fapt asta e o regula care spune: „NU UTILIZA LITERE MARI”. In comnicarea scrisa literele mari sunt asociate cu a tipa intr-o discutie normala. Asta este perceptia inconstienta a oamenilor despre literele mari utilizate in comunicarea scrisa”.
  • Foloseste in titlu o comunicare calda si familiara persoanei careia i te adresezi.

Cand creezi un tiltu pentru campania de email trebuie sa te gandesti ca sunt 2 pasi pe care trebuie sa-i treci pana cititorul e convins sa deschida emailul.

Primul pas este ca emailul tau sa supravietuiasca primei etape de stergere a emailurilor. Sa va explic ca sa intelegeti: un om care vine la birou si deschide emailul dimineata va avea in inbox minim 20 de emailuri (cu cat sunt mai multe cu atat atentia acordata fiecarui email va fi mai mica). Primul lucru pe care il face este sa scaneze fugitiv toate acele emailuri si sa arunce la cos pe care care nu ii plac (de fapt procesul este sa pastreze doar emailurile care ii trezesc interes pentru a le citi ulterior, pentru a le acorda timp). Emailul vostru trebuie sa treaca cest prin test, eu il numesc „testul titlului”.

A doilea lucru care il face este sa mai treaca odata prin emailurile ramase, eventual le deschide, iar daca ceea ce vede in primele 2 secunde nu il atrage si ii trezeste interesul emailul va ajunge la cos.

Trebuie sa mai retineti un aspect: la prima scanare cititorul isi face si prima impresia despre email: adica „ma agaseaza” sau nu. Daca eticheta pusa este „ma agaseaza” atunci va fi foarte greu de reparat in timp si cel mai probabil acel cititor se va dezabona.

Sper ca va este de folos articolul si sper ca creati campanii de email eficiente si care sa vanda.

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *