Campanii de email – continut email

23 august 2017
campanii de email

campanii de email

Daca citesti blogul meu ai vazut ca a face campanii de email nu este deloc simplu si usor (cu toate ca la prima vedere pare asa). Un email trimis unui cititor este o provocare in 3 pasi: primul pas este ca emailul sa ajunga la cititor, al doilea pas este sa treca de testul titlului (adica sa nu fie sters la prima scanare si sa fie deschis), iar al treile pas este sa dea click pe linkul sau butonul call to action.

Fiecare din pasi este important pentru ca fiecare face cite ceva, pasii sunt inlantuiti, asa dupa cum va dati seama, adica nu poti trece la urmatorul daca nu e rezolvat cel dinainte.

Ca sa poti sa vezi unde e problema si unde trebuie sa faci ajustari, adica la care dintre pasi, trebuie sa masori fiecare dintre pasi si sa imbuntatesti continuu (regula asta e vaalbila in orice activitate de business, adica orice activitate de business trebuia masurata ca sa poata fi controlata).

Astazi, asa cum spune si titlul, am sa incerc sa va spun ce anume trebuie sa se afle in corpul unui email, adica ce ar trebui sa vada un cititor atunci cand deschide acel email.

Asa cum ati vazut, in articolul de ieri (http://adesoft.ro/2017/08/22/campanii-de-email-cum-faci-un-titlu-care-sa-deschida-emailul/) spuneam ca titlul trebuie sa fie corelat cu continutul emailului si ar fi recomandat ca ceea ce i-ai spus in titlu sa fie un preambul a ceea ce va gasi in corpul emailului, deci corpul emailului ar trebui sa fie o detaliere a titlului, pentru ca, asa cum stiti de ieri, tiltul nu e recomandat sa fie mai lung de 50-60 de caractere, deci nu poti scrie foarte multe detalii interesante in titlu.

De exemplu: un titlu dat exemplu ieri „Campanii de email – reguli care trebuie respectate” corpul emailului ar trebui sa continue ideea si sa le transmita cititorilor  ca sunt x reguli care trebuie respectate si motivele pentru care ar trebui sa dea click pe linkul call to action (de obicei motivele pentru care ar trebui sa dea click sunt legate de faptul ca ar trebui sa vada regulile si sa inteleaga de ce trebuie sa le foloseasca.)

De asemenea, asa cum deja ati inteles, trebuie sa am in crpul emailului un buton sau un link call to action. De obicei, in cazul unui blog, acest call to action este un link care face o trimitere la articolul din blog, dar poate fi o invitatie la cumparare produs sau serviciu, poate fi o invitatie la a va contacta, o invitatie la a va inscrie la lista de adrese de email etc.

Regula generala este ca actiunea trebuie sa fie corelata cu ideea transmisa in titlu, cu ceea ce a fost detaliat in corpul emailului si cu ceea ce se asteapta cititorii sa primeasca. Este important ceea ce asteapta cititorii sa primeasca pentru ce ei se asteapta sa fie indemnati la actiune.

As vrea, la final, sa va mai vand un pont, iar acest pont este legat de modul cum sunt afisate emmailurile in clientii de email. Daca o sa va uitati in clientul vostru de email cu atentie o sa vedeti ca toate emailurile sunt afisate astfel: se afiseaza cine trimite, titlul si un scurt rezumat din corpul emailului. Acest scurt rezumat este foarte important pentru voi, de obicei clientii de email afiseaza prima si a doua linie a corpului (dar de obicei prima linie), pentru ca in acea prima linie (acel scurt rezumat) trebuie sa scrieti ceva interesant care sa atraga atentia si sa il faca sa continue cu deschiderea emailului. Chestiunea asta este foarte importanta pentru ca astfel emailul va rezista la a doua scanare, adica cea dupa ce primele emailuri neinteresante au fost aruncate la gunoi (citeste aici daca nu ai citit inca despre asta: http://adesoft.ro/2017/08/22/campanii-de-email-cum-faci-un-titlu-care-sa-deschida-emailul/).

Sper sa te ajute informatiile sa faci campanii de email mai performante.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *