Campanii de email – call to action

24 august 2017
call to action

call to action

Call to action in engleza, chemare la actiune in limba romana. Call to action sau CTA (abrevierea din engleza) semnifica invitatia cititorilor tai de a face o actiune. De obicei, oamenii, dupa ce citesc un newsletter trimis de catre tine sa asteapta ca in acel newsletter (campanie de email in romana) sa aiba o invitatie la actiune.

O sa deviez un pic de la subiect ca sa va explic unele elemente legate de cum actionam noi ca oameni in anumite situatii. Conform unor studii facute de experti se pare ca, in zilele noastre, zile caracterizate prin foarte multe evenimente de distragere a atentiei (metodele si instrumentele de distragere a atentie s-au diversificat, dar se pare ca smartphonul este pe primul loc in topuri), atentia unui om este de 8 secunde. Pentru tine si pentru mine asta inseamna ca unei persoane trebuie sa ii trimiti un mesaj call to action in acele 8 secunde in care i-ai captat atentia, dupa cele 8 secunde el nu mai e atent la tine si iti trebuie un alt element nou de distragere a ateniei pentru a-i capta din nou atentia.

Bun, sa revenim la subiectul call to action! Exista si aici niste reguli care ar fi bine sa fie respectate ca reguli de bune practici, dar asa cum v-am spus in permanenta in articolele mele e bine sa nu luati de bun ce va spun eu sau ce cititi pe alte pagini si sa faceti teste sa vedeti in cazul vostru ce mesaj call to action da cele mai bune rezultate.

  1. call to action trebuie sa fie scurt si clar;
  2. incepe cu un verb inperativ de genul: „Cumpara!”  sau „Comanda acum!” daca e o invitatie la cumparare, „Descarca!”, „Inscrie-te!” daca vrei sa descarce unmaterial sau sa se incrie la newsletter, „Descopera!”, „Citeste!” daca este vorba despre a afla informatii;
  3. nu trimite invitatii eronate sau care sa induca in eroare si sa creeze confuzie. De exemplu: nu afisa un mesaj call to action de cumparare daca pagina in care il trimiti pe cititor este o pagina din care poate afla doar informatii despre produs fara ca sa poata cumpara.
  4. Semnele de punctuatia sunt foarte importante, cele mai folosite fiind „!” si „…..”.
  5. Ofera-le cititorilor un motiv sa dea click. Adica „Cumpara!” nu este suficient pentru ca nu ofera un motiv de cumparare. In schimb „Cumpara acum si ai 20% reducere!” e mult mai ok de folosit pentru ca are si motivul de a actiona.
  6. Foloseste termene limita pentru a crea senzatia de urgenta. De exemplu: „Inscrie-te gratuit pana la 31 sept!”.
  7. oamenii sunt atrasi de numere si de promotii, deci foloseste numere. De exemplu „Inscrie-te acum alaturi de cei 300 de paricipanti!”, „Doar azi ai oferte cu 30% Discount. Cumpara azi!”.
  8. Iesi din rand. Regula asta este poate cea mai importanta regula in promovare. Cu cat esti mai original si cu cat ai un mesaj care spune acelasi lucru dar intr-un fel original, cu atat oamenii vor fi mai atrasi de a da click pe butonul call to action.

Rolul mesajelor call to action este de a convinge oamenii sa dea click pe linkul pe care tu il trimiti in mesajul de email, facandu-l sa intre pe site, iar acolo ar trebui sa-l astepte un alt mesaj call to action. Mesajele trebuie sa fie scurte si clare (ganditi-va ca oamenii citesc emailurile de pe telefonul mobil, adica ecran mic, deci mesajele trebuie sa fie scurte) si sa fie clar evidentiate in cadrul mesajului.

Sper sa aplicati citeva din regulile de aici in campaniile voastre de email si sa aveti rezultate extraordinare.

Tine minte ca a trimite un mesaj intr-o campanie de email este ca si cum ai tipa cu o portavoce intr-o multime, dar, partea rea este ca nu esti singurul care faci asta, cam jumatate dintre oamenii din multime au portavoci si tipa odata cu tine. Ca sa iesi din multime trebuie sa ai o vuvuzea si atunci atentia oamenilor va fi indreptata catre vuvuzea, dar nu mai mult de 8 secunde. :))

 

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *