Public tinta

25 august 2017
public tinta

public tinta

Public tinta sau mai degraba clienti tinta sunt ceea ce e recomandat sa definesti in orice business, pentru ca asa cum iti spuneam orice afacere online trebuie sa faca bani, iar clientii tinta te pot ajuta sa faci bani mai rapid. Chiar daca incepi afacerea online, si ma refer aici in special la blog, ca pe un hobby, inca de la inceput e recomandat sa te gandesti cum vei monetiza acel blog.

Da, vorbesc aici de a face bani dintr-un hobby si de a-l transforma intr-o afacere de succes, chiar daca nu te gandesti de la inceput la asta.

Chestia asta cu monetizare e foarte importanta pentru ca e bine sa o gandesti de la inceput cum o vei face deoarece toata strategia de dezvoltare pleaca de acolo. Am sa-ti dau un exemplu: iti faci blog pe platforma wordpress.com (adica fara domeniu propriu) sau il faci tot pe wordpress dar gazduit pe domeniu propriu? E o intrebare legitima si ai sa vezi de ce dupa ce iti explic. Chiar daca incepi pe platforma wordpress nu e bine sa continui sa scrii articole mult timp acolo pentru ca, acel continut nu va putea fi transferat foarte unsor catre blogul tau pe domeniul tau cand te vei hotara sa faci asta, si te vei hotara la un  moment dat cand ai sa vezi ca blogul creste si ai sa vrei sa-l faci business. Daca creezi continut mult pe platforma wordpress va fi greu sa-l muti pe blogul tau creat pe domeniu.

Am divagat un pic, dar acum revin la subiectul blogului.

In functie de tema business-ului tau si domeniu va trebui sa-ti selectezi clientii tinta, adica cei pentru care iti consumi resursele ca sa ii gasesti si sa-i convingi sa cumpere produsele sau serviciile tale. Am sa-ti dau un exemplu ca sa intelegi: daca ai servicii sau produse care se adreseaza firmelor e foarte gresit sa targetezi si firme si persoane fizice pentru ca resursele consumate pe persoane fizice nu-ti vor aduce clienti, vor fi cheltuieli inutile. De asemeena, daca ai servicii de agetie de voiaj, de exemplu, publicul tau tinta nu vor fi tinerii intre 18 si 25 de ani din 2 motive: acesti oameni nu calatoresc cu agentiile de voiaj ci mai degraba cu prietenii si improvizeaza foarte mult, iar al doilea motiv este ca acesti tineri nu au bani suficienti ca sa calatoareasca. Tergetarea unor astfel de clienti tinta nu va aface dacat sa-ti consume resursele si timpul, la final, dupa multe luni vei ajunge la aceiasi concluzie.

Alegerea clientilor tinta este foarte importanta pentru ca de aici va decurge strategia ta de promovare si de comunicare cu ei.

Clientii tinta sunt de obicei segmentati in segmente cu interese comune pentru business-ul tau. De exemplu femei intre 25 si 25 de ani, din mediul urban care au un job de birou. Asta reprezinta o segmentare si un segment caruia tu ar trebui sa te adresezi in business-ul de agentie de voiaj, de exemplu. Daca segmentare asta nu exista trebuie sa o faci si e bina sa o faci inca de la inceput pentru ca asta te va ajuta sa iti concentrezi eforturile si resursele de promovare. Chiar daca nu o vei face de la inceput la un moment dat tot o vei face, cumva natural, dar vei pierde mult timp pretios si cel mai probabil si bani.

In cazul clientilor B2B, adica produse sau servicii adresate firmelor, segmentarea se face la fel diferenta este ca e mai greu sa ajungi la persoanele de decizie. Si in cazul firmelor ca si a persoanelor fizice in final tot cu un om va trebui sa discuti si va trebui ca mesajul tau sa ajunga la acel om.

Sper ca te ajuta ceea ce am scris aici si am sa mai revin cu articole pe acest subiect pentru ca e interesant si te ajuta in business.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *