Campanii de email in inboxul destinatorului

13 octombrie 2017

O sa incep sa scriu despre trimiterea de campanii de email marketing si cum emailul poate sa ajunga in inboxul destinatarului, cine si ce influenteaza asta.

Regula numarul 1 campanii de email marketing

Este ca nu va garanteaza nimeni ca un email trimis de voi va ajunge in inboxul destinatarului. Nu exista nici o garantie, iar Yahoo spune asta explicit, clar si tare. De ce ma refer la Yahoo cand zic asta? Pentru ca 75% dintre adresele personale de email ale romanilor sunt pe Yahoo, iar daca nu esti prieten cu Yahoo ai cam dat de belea. Campaniile de email trebuie sa respecte regulile de bune practici ale marilor companii care au servere de email cele mai importante pentru romani sunt Yahoo si Gmail. Fiecare dintre cei 2 au politici diferite in ceea ce priveste algoritmii prin care un email e declarat spam sau nu si, de asemenea, au politici diferite de blocare a unor ip-uri (Yahoo le blocheaza, Gmail foarte, foarte rar). Gmail are o politica pro utilizator, adica il lasa pe utilizator sa decida, yahoo are o politica prin care ei decid daca blocheaza sau nu un email.

Regula nr.2 campanii de email

Credibilitatea este foarte importanta. La fel ca in viata reala, atunci cand incepi sa lucrezi cu cineva relatia este guvernata de neincredere si fiecare dintre cei 2 isi pun diverse filtre si fac verificari suplimentare. Trebuie sa ai asta in cap atunci cand incepi sa trimiti campanii de email marketing pentru ca increderea se castiga la fel ca in viata reala. Daca incepi cu stangul de la inceput va fi greu sa remediezi asta. Yahoo si Gmail vor sa se asigure de identittea ta, identitate care sa fie aceiasi de fiecare data, iar asta se face prin IP. Daca vrei sa trimiti campanii de email marketing trebuie sa ai IP fix (nu tirmiteti emailuri de pe softuri care se intaleaza in Windows si care fac un server de email fake, e foarte, foarte rau sa faceti asta), adica domeniul tau sa fie pe acel IP care nu se va schimba, fara alte domenii pe care nu le controlezi. Asta e foarte important pentru ca degeaba respecti tu regulile daca ceilalti nu le respecta si strica reputatia IP-ul sharuit. In cazul asta vei fi si tu afectat.

Regula 3 campanii de email marketing

Softul cu care tirmiti este important dar mai important este cum anume trimiti campaniilede email marketing si daca respecti regulile. Softul este important pentru ca trebuie sa respecte niste cerinte tehnice si pentru ca trebuie sa te lase sa faci segmentare si sa stabilesti parametri campaniei. Modul in care trimiti emailurile  este extrem de important si mult, mult mai important decat softul pe care il folosesti. De aceea atunci cand te gandesti sa folosesti un soft vezi daca vine la pachetul si cu cunostiintele de trimitere corect pentru campanii de email marketing. Nerespectarea regulilor de trimitere a campaniilor de email marketing te va costa scump. Emailer – email sender machine este un soft care respecta toate cerintele tehnice si vine la pachet si cu reguli de bune practici de trimitere emailuri. Sunt multe multe reguli  pe care nu le afli decat din practica si le afli decat cand e prea tarziu. Eu m-am ars de cateva ori, ultima oara acum cateva luni, dar te pot invata ce am gresit ca tu sa nu gresesti si sa trimit bine. Greselile facute acum cateva luni ma costa si acum pentru ca mi-au stricat reputatia.

Regula 4 campanii de email marketing

Asta este mai degraba ceva de genul: ce faci daca…. . Nu te invata nimeni si e foarte greu sa stii ce faci daca se intampla niste lucruri si cum ar trebui sa reactionezi rapid. Eu te pot invata asta pentru ca le-am trait pe toate: de la intrarea emailurilor in spam pana la blocarea ip-ului de catre Yahoo, iar in urma experientelor acestea am invatat multe lucruri pe care trebuia sa le fac, dar nu le faceam.

Regula nr 5 campanii de email

Reputatia siteului este importanta in tirmiterea de campanii de emailmarketing, dar nu mai importanta decat reputatia IP-ului. Este foarte important sa dezabonezi persoanele care nu mai vor sa primeasca emailuri, este recomandat sa o faca softul automat si, de asemenea, este important sa scoti din lista (tot automat, de preferinta) emailurile bounce. De asemenea trebuie sa verifici periodic servele publice de spam sa vezi daca nu esti acolo cu site-ul sau IP-ul. Daca esti iti spun ce sa faci ca sa iesi de acolo.

Cam astea ar fi o parte dintre reguli, dar nu toate. Cred ca sunt vreo 20 de reguli care trebuie respectate, iar unele dintre cele mai importante le vor afla cei care cumpara softul sau le poti afla direct pe pielea ta apucandu-te sa trimiti emailuri as tanti Maria de la piata.:)

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *