Cum trimit campanii de email retailerii din Romania

16 noiembrie 2017

Am facut o analiza a modului in care retailerii din online din Romania trimit campanii de email marketing, iar rezultatele vi le spun aici.

Emag trimite prin serverul propriu de email. Din analiza mesajelor primite am vazut ca au undeva intre 10-15 IP-uri pe care le rotesc, probabil ca atunci cand incep sa aiba probleme cu unele din ele introduc altele noi in ecuatie din cele care au stat la dospit. Acum aproximativ 2 saptamani au avut probleme mari cu google din ce am vazut eu. Ideea e ca daca analizezi mesajele iti dai seama ca nu respecta niste reguli de bune practici recomandate de google.

Arsis trimite prim mailchimp, probabil ca au volume mici si cand zic volume mici ma refer la sub 1 milion de trimiteri pe luna pentru ca altfel ii rupe mailchimp la bani. Mailchimp e un serviciu bun, dar scump cand e vorba de volume mari de emailuri.

Domo trimite prin Amazon SES ceea ce inseamna raport bun calitate-pret. La volume mari serviciul oferit de Amazon ofera rezultate bune la bani putini. Nu stiu daca au si IP de la Amazon, dar probabil ca da.

Altex trimite prin mailchimp. La fel ca si Arsis probabil ca au volume sub 1 milion de emailuri pe zi, dar oricum daca ar trece pe Amazon SES si-ar reduce costurile considerabil. Trecerea nu e foarte usoara pentru ca au probabil ceva integrari cu mailchimp.

Autovit trimite prin White Image, e singurul care l-am vazut ca foloseste un serviciu romanesc de email marketing.

BestJobs trimite prin serverele proprii, probabil din cauza volumului mare de emailuri trimise zilnic. Cert este ca nici ei nu respecta niste reguli de bune practici recomandate de google, iar asta rezulta din analiza mesajului, cu toate asta mesajele lor ajung in inbox ceea ce inseamna ca utilizatorii nu prea le declara ca fiind spam.

Asa cum vedeti cei care au volume mari de emailuri au optat pentru servere proprii. Ceilalti au ales solutii mai ieftine sau mai scumpe probabil in functie de dezvoltarile de software pe care le au/

Ideea e ca la niciunul din cei de mai sus nu am vazut integrari destepte care sa tina cont de actiunile pe car eutilizatorul le face in site si apoi sa-i trimita un newsletter inteligent care sa-i scoata in fata produsele de care parea interesat sau daca a facut o achizitie sa-i aduca in fata accesorii pentru achizitia facuta recent.

Mai mult, la Emag am vazut chiar ca trimit emailuri de remintire cu produse de care eu nu mai sunt interesat de ceva ani.

Un sistem de email inteligent este conectat cu site-ul si trimite utilizatorului un mesaj care este personalizat pentru el. De exemplu: daca eu azi am intrat pe Emag sau Altex si m-am uitat la laptopuri dintr-o anumita categorie, la urmatorul newsletter pe care il primesc ar trebui ca produsele care corespund intereselor mele sa fie marcate distinct fata de restul produselor din newsletter. Sau daca am cumparat un telefon urmatorul email care vine trebuie sa-mi aduca in fata carcase pentru acel telefon, casti bluetooth etc.

NU am remarcat ca vre-un retailer din Romania sa aiba asa ceva.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *