Facebook Ads VS Google Adsense

19 noiembrie 2017

De mult vreau sa fac o comparatie din asta si iata ca a venit momentul sa comparam Facebook Ads cu Google Adsense. Iata aici cateva puncte:

  • Google Adsense are vantajul ca oamenii pe care ii trimite catre site-ul tau sunt deja convertiti in proportie de 90%, adica ei au nevoie de serviciul sau produsul tau, ramane doar sa-i mai convingi ca pretul si livrarea serviciului sau produsului sunt ok. Facebook ads nu face asta deaorece el prezinta reclama unor oameni care nu sunt interesati direct ci e posibil sa fie interesati dupa ce vad reclama, dar cred ca e clar pentru toata lumea ca cei veniti de pe Facebook Ads nu sunt interesati activ de produsul sau serviciul tau ci mai degraba sunt interesati pasiv.
  • Costul mediu pe click la Facebook Ads este in jur de 10 ron pe click, pe cand la Google Adesnse costul mediu poate scadea frecvent sub 1 dolar. Coroborand asta cu ceea ce am spus mai sus cred ca Google Adsense este mult mai eficient decat Facebook ads.
  • Facebook Ads este mult mai prietenos si mai usor de utilizat pentru un utilizator mediu decat Google Adsense. Asta este o opinie personala si nu o am sustinuta de niste studii.
  • Facebook Ads este mult mai usor de folosit de catre neprofesionisti si are riscuri mult mai mici de folosire gresita. De fapt, asta e un dezavanta major al Google Adsesnes, pentru ca utilizarea incorecta de catre un neprofesionist va duce la ridicarea costurilor pe cont. Google Adsense e recomandat sa fie folosit de catre o agentie specializata si nu de catre end user.
  • Principala smecherie in Facebook ads este selectarea audientei corecte si potrivite businessului tau, sarcina care se dovedeste destul de dificila la inceput, mai ales pentru cei care nu au cunostiinte de segmentare de piata si nu fac asocieri istete (de exemplu daca ai un produs premium si vrei sa targetezi „oameni cu bani” nu poti face direct targetarea in Facebook ads, dar poti face indirect alegand pe cei care au telefoane scumpe, gen iphone sau samsung); la google adsense problema asta nu exista deoarece vin acei oameni catre tine;

Zilele trecute discutam cu cineva care imi spunea ca pentru anumite cuvinte cheie (gen „cursuri excel”) pe Google Adsense ajungi sa licitezi si 2 dolari pe click si i se parea o suma mare. La Facebook Ads clickul costa in jur de 10 ron si nu ai conversii, ceea ce este comparabil cu Google Adsense, mai putin la categoria conversii unde Google e mai eficient.

Alegerea canalului de promovare este alegerea voastra, dar sper ca ceea ce am spus mai sus sa va convinga sa mergeti pe un canal in cunostiinta de cauza.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *