Lectii esentiale de web – a treia lectie

22 martie 2018

In ultimul articol va povesteam despre despre automatismele mentale si despre cum poti dezvolta astfel de automatisme. Astzi am sa va povestesc despre atragerea atentiei utilizatorilor si care sunt elementele care atrag atentia si care ne scot din „automatisme”.

De ce este important sa atragi atentia?

La momentul actual exista mult „agomot” pe internet. Daca acum exista acest „zgomot” cand doar 1/3 din populatia lumii are acces la internet gandeste-te ce va insemna acest zgomot pe masura ce numarul de oameni conectati la internet se va mari. Zgomotul la care ma refer se refera la informatie nerelavanta, informatie care bombardeaza utilizatorul si care il fac sa piarda ruta catre informatia relevanta.

In cazul asta atragerea atentiei este foarte importanta, iar pentru asta trebuie sa stiti care sunt elementele care scot din „automatism” utilizatorul de internet. Asa cum va ziceam in celelalte lectii, noi finalmente ne adresam unor oameni si ei trebuie sa fie tinta actiunilor noastre. Trebuie sa retineti ca atentia unui utilizator este o chestie extrem de efemera si ca se volatilizeaza foarte repede, iar un om oboseste repede daca atentia ii este solicitata pentru timp indelungat.

Care sunt elementele care trezesc atentia?

Elementele care trezesc atentia oamenilor sunt: frica si curiozitatea. Pentru a atrage atentia unui om trebuie sa ii stimulezi cele 2 sentimente de mai inainte. Frica atrage atentia pentru ca se activeaza mecanismul de supravietuire, iar atunci este necesara atentia completa si orice om iese din „automatism” in momentul aparitiei fricii. Fricile oamenilor sunt de mai mutle feluri si sunt in general legate de persoana lui si de persoanele apropiate (de viata si sanatate), de stilul de viata, de confort etc. De obicei, in zona de web, se stimuleaza toate elementele care provoaca acest sentiment.

Al doilea element este curisozitatea, adica tot timpul va atrage atentia ceva ce este WOW. Ganditi-va la stirile pompoase pe care le afiseaza tabloidele, care, de cele mai multe ori, nu au legatura cu subiectul articolului, dar care te fac sa intri si sa citesti. Chiar daca esti dezamagit la sfarsit si iti dai seama ca ai cam fost pacalit existe sanse mari sa intri din nou data viitoare. Bazate pe curiozitatea nostra se fac campanii mondiale de marketing si apar si se vand produse de care nu ai nevoie (vezi tablete).

Concluzie

E bine sa folosesti aceste 2 elemente cand iti gandesti site-ul sau campaniile de marketing pentru a putea eprfroma si face vanzari mai mari in zona online. La fel ca si in offline transmiterea si crearea celor 2 sentimente (frica si curiozitate) au metode specifice, dar despre asta o sa vorbim intr-un alt articol.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *