Lectii esentiale de web – a patra lectie

12 aprilie 2018

In lectiile anterioare am vorbit despre om si despre cum reactionam noi oamenii in anumite imprejurari. Astazi am sa fac un pas mai mare in fata si am sa va povestesc despre ce atrage atentia unui om intr-o pagina web. Este exact acelasi lucru care ne atrage atentia si in viata reala numai ca in zona de web sunt cateva elemente specifice.

Ce atrage atentia unui om?

As vrea sa va uitati la propria persoana si sa vedeti ce va atrage voua atentia in viata de zi cu zi si sa analizati de ce se intampla asta.

Cel mai important factor de atragere a atentiei unui om este miscarea. Daca aceasta miscare se intampla si in zona vederii periferice atunci va atrage si mai mult atentia omului. Miscarea ne atrage atentia pentru ca este strans legata de capacitatea noastra de supravietuire. Creierul nostru este programat sa reactioneze la miscare.

Al doilea element important care ne atrage atentia este zgomotul. Zgomotul, la fel ca si miscare este parte din sistemul nostru de supravietuire , si de aceea este un factor important de atragere a atentiei. Zgomotul si miscarea pot fi folosite impreuna sau separat pentru a atrage atentia.

Dupa cum vedeti elementele acestea sunt legate de siturile noastre si de modul cum noi percepem si interactionam cu mediul prin intermediul acestor simturi.

Ce ne atrage atentia pe web?

Cele 2 elemente de mai sus sunt, in mod normal, factori de atragere a atentiei atat pe web cat si in viata reala. Pe web informatiile sunt preponderent transmise in forma scrisa, adica marea majoritate a informatiei este sub forma de text. Marea majoritate a oamenilor sunt invatati sa ia informatii sub forma scrisa si, de aceea, foarta multa informatie pe web este transmisa in forma scrisa.

Textul este, sa spunem asa, prima forma de atragere a atentiei si atragere a foscusului pe web.

Urmatoarea metoda de a atrage atentia pe web este reprezentata de catre fotografii sau imagini. Imaginile sunt mai puternice decat informatia scrisa, decat textul. De aceea intr-o pagina in care exista text si exista si imagini sau fotografii atentia vizitatorului va fi atrasa primordial catre fotografii.

Imaginile sunt a doua metoda e atragere a atentiei e web.

Cele 2 metode de mai sus folosesc doar o parte din simturile umane, si anume vazul, dar asa cum ziceam mai sus simtul auditiv este un important factor de atragere a atentiei unei persoane, in anumite cazuri poate fi mai puternic decat vazul. De aceea, a treia metoda de a atrage atentia unui vizitator sunt filmele, filmele au atat miscare cat si sunet.

Daca ar fi sa facem categorisire dupa puterea de atragere a atentiei unui vizitator pe web categorisirea ar fi urmatoarea: pe primul loc ar fi filmele, apoi imaginile si fotografiile si apoi textul.

Trebuie sa aveti grija cum folositi aceste elemente intr-o pagina web pentru ca intr-o pagina in care exista film, imagini si text omul va da importanta primordiala filmului, apoi imaginilor si abia apoi textului. Realitatea este ca daca intr-o pagina este un film si text asociat acelui film cu ceva explicatii suplimentare, e foarte posibil ca utilizatorii sa nu mai citeasca textul si sa vada doar filmlul.

Sper sa va fie de folos informtiile atunci cand va creati continutul web.

No Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *