Diferenta intre reclamele adwords si facebook

15 iunie 2018
reclamele adwords

reclamele adwords

Am sa va explic care ee diferenta dintre reclamele adwords si facebook cat mai simplu ca sa poata intelege toata lumea.

Cum functioneaza reclamele facebook?

Reclamele facebook functioneaza astfel: intri pe facebook, faci texul unei reclame, iti alegi audienta, platesti si apoi facebook livreaza acele reclame catre audienta ta. Platesti atat afisari cat si clickuri, in medie un click la facebook costa 10 lei. Asta e media pe am inregistrat-o eu pe campaniile desfasurate pe facebook.

Asa cum va dati sema deja reclamele facebook vin peste potentialii clienti, adica clientii nu trebuie sa faca nici o actiune pentru a vedea reclama, ele vin pur si simplu pe ecranul tau, tu alegand daca interactionezi cu ea sau nu. E ca si cum un agent de vanzare (real de data asta) ar veni si ti-ar bate in usa si ti-ar da pliantul cu reclama.

Tu ai posibilitatea da e da click pe reclama si sa interactionezi sau nu. Deci reclama de la facebook e intrusiva si vine peste tine fie ca vrei fie ca nu vrei, atata timp cat esti in aplicatie.

Cum functioneaza reclama goolge adwords?

La fel ca la facebook intri in interfata de administrare, creezi reclama, setezi cunvintele cheise, platesti si ea incepe sa se afiseze. Diferenta fata de reclamele facebook este ca reclamele adwords nu vin peste utilizator ci apar doar atunci cand un utilizator cauta dupa un cuvant cheie ales in prealabil de cel care plateste reclama. Deci, fata de reclama facebook reclama google adword este mai putin intruziva si nu vine este tine ci te duci tu la ea. Mai exista o alta diferenta notabila si aceea ca atunci cand utilizatorul cauta dupa acel cuvant cheie el are o nevoie, nevoie care nu o are cand apare reclama facebook ci mai degraba reclama faceboook incearca sa-i „citeasca” nevoia pe baza actiunilor lui. Dupa cum vedeti in cazul reclamei google adword nevoie e deja creata si exprimata pe cand in cazul reclamelor facebook nevoie nu exista ci doar „se presupune” ca ar exista.

Mai e si o diferenta de pret.

Daca consideram clcikul ca fiind finalitatea atunci clickul al google adwords costa intr 0.5 RON si 5-6 RON in functie de cuvintele cheie, ajungand pe la 10-11 RON pentru reclamele pe international. Dupa cum vedeti e o diferenta mare face de faceebok, iar daca pui si faptul ca oamenii cauta in mod voit produsul tau atunci avantajul reclamelor google adword pentru vanzare sunt mult mai mari decat cele pe facebook.

Ca sa concluzionam.

Reclamele facebook sunt mai scumpe decat cele adword si sunt targetate mai mult pe awarness (vizibilitate) decat pe conversie (vanzare) asa cum sunt reclamele google adwords. Alegerea va apartine, dar daca vreti sa va duceti voi peste oameni facebook e alegerea corecta, daca vreti sa-i asteptati pe ei sa vina la voi google adwords e alegerea corecta.

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *