Strategia unui magazin online

Recent am avut o discutie cu unul din clientii mei despre magazinul lor online, magazin pe care l-au inceput la sugestia mea. O sa discut in articolul asta, si poate si in altele despre strategia pe care ar fi bine sa o aveti cand aveti un magazin online. Chiar daca e magazinul vostru, chiar daca aveti deja o afacere mare si decideti sa faceti un magazin si altcineva se ocupa de el, strategia este primul lucru de la care trebuie sa porniti.

Nu o sa intru in teorii de strategie si de tactica, astea le invatati la MBA daca vreti, dar simplist spus strategia reprezinta punctul (sau punctele) la care doriti sa ajungeti intr-o perioada de timp. E ca atunci cand faci o casa si o ai in cap cam cum ar trebui sa arate si le spui tuturor asta. De ce trebuie sa ai o strategie? E buna pentru ca ghideaza pe toti cei implicati in proiect pe acelasi traseu si sa depuna eforturi in aceiasi directie, iar atunci cand ai dubii legate de o decizie e bine sa te intrebi daca te ajuta sa iti atingi obiectivul strategic sau nu, iar decizia o iei in concordanta.

Strategia poate fi pe termen scurt, pe termen mediu si pe termne lung. O sa va dau exemplu ca sa intelegeti:

  • strategie pe termen scurt: sa itroduc toate produsele in magazin, sa fie functional si sa am 1 comanda pe zi;
  • strategie pe termen mediu: sa ajung la break even point in 9 luni;
  • strategie pe termen lung: magazinul se devina brand si sa fac profit 1 milion de euro.

Sunt doar exemple, nu le luati ca litera de lege. Dupa ce ai stabilit asta urmeaza tactica. Tactica este un cumul de actiuni care te ajuta sa ajungi din punctul actual la obicetivele stabilite prin strategie. Asta e planul de bataie sa zicem asa, adica acum trebuie sa te pui la un birou si cu o foaie de hartie si un pix sa incepi sa scrii.

De exemplu:

Cum fac sa bag toate produsele in magazin? Cum fac sa fie functional ce imi trebuie?

Aici o sa scrii asa:

  • imi trebuie sa construiesc magazinul sau sa folosesc o platforma (cu tot ce implica: alegere nume, cumparare de domeniu etc);
  • cate produse am si cate pot introduce pe zi? Am 200 de produse si cu descriere, poze si SEO fiecare produs imi ia 1 zi, deci 200 de produse = 200 de zile -> imi mai trebuie resurse, de unde iau resurse ……
  • ce module si functionalitati trebuie sa aiba ca sa pot incepe? trebuie sa aiba produsele, trebuie sa incep sa-l promovez, pagina de facebook, newsletter, promovare la prieteni etc….

Si tot asa….

Ceea ce va spun eu e simplist, lucrurile ar trebui sa fie mult mai complicate, dar daca le faceti macar pe astea pentru inceput, deja ati facut mari pasi inainte.

Restul in urmatorul articol….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *